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テクニカルディレクター/関西地域の求人情報は4件あります。ゲーム業界専門の転職サービス、リクガメではゲーム業界に精通した転職コンサルタントがあなたの転職をトータルでサポートいたします。本サイトに掲載できない非公開の求人情報もたくさんありますので、リクガメにお気軽にご相談ください。
4件中 1-4件表示
エンジニア系
プラチナゲームズ株式会社
テクニカルディレクター

エンジンリードプログラマー/ Lead Engine Programmer

業務内容/Work Responsibilities
担当場所(AIやGraphics、CIなど)について、設計から、完成まで、そしてその品質に責任を持つ業務です。ゲーム開発チームからのゲームで
実現したい要望をヒアリングし、設計方針の策定、タスク分解などを行います。
チーム全体に割り振り、進行管理担当者と協力して優先順位などを決め、クロージングさせます。
ゲーム開発チームからのヒアリング
ヒアリング内容をもとに設計
タスク分解、および担当者へのアサイン
実装
プロジェクトで発生する問題のフォローアップ
The Lead Engine Programmer will be responsible for the design, completion, and quality of the work for their area in the project (AI, Graphics, CI, etc.).
This role will also need to perform hearings with the game development team to gauge pertinent requests for the game, formulate a design policy, and break down the related tasks. Assigning tasks to the entire team, determining the order of task priority in collaboration with the project management specialists, and closing the project are also the responsibilities of this role.
・Hearings to the game development teams
・Creating designs based on the content of the hearings
・Decomposing tasks and assigning efforts to the teams
・Implementation
・Following up on issues that arise in the project
求める人材像/The Ideal Candidate has...
ゲームエンジン開発に対して強い興味、関心を持っている方
エンジニアを率いてチームとして貢献することに意欲を感じる方
クオリティの高い・高速な・開発のしやすいエンジンの実現に貢献できる方
・A strong interest in game engine development
・Willingness to lead engineers and contribute as a team
・Ability to contribute to the realization of high quality, high speed, and easy-to-develop engines
必要なスキル・経験/Necessary Skills and Experience
C++言語を用いた実務経験
アプリケーションの設計・実装経験
業務に関するやりとりが問題無くできる程度の日本語レベル
・Experience with C++ language
・Experience in application design and implementation
・Japanese language proficiency sufficient for solid communication regarding the actual work
歓迎するスキル・経験/Desired Skills
ソフトウェア開発でのリーダー経験
ゲームもしくは、ゲームエンジン、ゲームで使用されるミドルウェア等の開発経験
ゲーム開発技術における専門知識
・Leadership experience in software development
・Experience developing games, game engines, and middleware, etc. used in games
・Expertise in game development technologies
応募資格/Conditions
特になし
None
応募書類について/Application Materials
履歴書(顔写真は必ず貼付のこと)
職務経歴書 (書式自由)
→ゲーム業界経験者は、過去のゲーム制作におけるご自身の担当範囲詳細をご記載ください。
(お持ちであれば)プログラム言語にて作成されたものと、その説明書
・Resume (must have photo attached)
・Curriculum Vitae (free format)
→If you have experience in the game industry, please provide details of your responsibilities in game production up to now.
・A written description in the programming language (if you have any) and its documentation

エンジニア系
株式会社ヘキサドライブ
テクニカルディレクター

【大阪】テクニカルアーティスト

テクニカルアーティストの仕事は、アーティストとプログラマーの橋渡しです。
それぞれの職種が実現したいことを理解した上で、制作効率の良い環境を構築していきます。
アーティストが制作しやすいようなツールの開発や提案、パイプラインやワークフローの構築と改善、アーティストへの技術的なサポートなどがあります。
アーティストが最高のパフォーマンスを発揮するために、より高度で幅広い技術や知識を必要とします。

【仕事内容】
・ゲーム開発におけるワークフローおよびパイプラインの提案、構築、合理化
・ゲーム開発やデータ管理を効率化するスクリプトやプラグインの開発
・アーティスト、プログラマー、インフラエンジニアとの技術的な連携、折衝

エンジニア系
プラチナゲームズ株式会社
テクニカルディレクター

アプリケーションプログラマー(システム)/Application System Programmer

業務内容/Work Responsibilities
ゲームの進行を制御する各種システムの制作
グラフィックスやサウンドの制御システムの制作
制作支援を行うツールの構築
主にVisual Studio上でC++言語を使用しての業務となります。
システム構築を行うと共に、作業にあたるスタッフからの要望に答え、作業効率の向上や機能追加を行っていくことが主要な業務となります。
Designing systems to control game progression
Designing systems for controlling graphics/sound
Designing tools to optimize game creation
Most work will involve using C++ within Visual Studio.
Work involves developing system architecture while responding to technical requests from other staff and creating solutions to improve workflows.
求める人材/The Ideal Candidate has…
自身の技術を活かしつつ、様々なスタッフと協力してゲームを面白くしていきたいという方
ワークフローや作業環境の改善、ツールやシステムの作成を通してゲーム作りに貢献していきたいと思っている方
The ability to utilize their own tech skills while cooperating with other staff to improve overall game quality
An interest in improving workflows and systems with new tools to aide in game development
必要なスキル・経験/Necessary Skills and Experience
プログラム言語を用いての実務経験、もしくは同水準のプログラム言語の知識
Programming experience, or ability equivalent to such experience
歓迎するスキル・経験/Desired Skills
自ら発案をしながらのプログラム業務経験
アーティストなど他の職能の方との共同作業経験
C++言語でのゲームやツールの開発経験
C++言語仕様についての知識
C++言語以外でのツール等の開発経験
グラフィックス・AIなどのゲーム制作についての経験・知識
ネットワークゲームの開発経験・知識
JenkinsなどのCI環境や自動化環境の運用経験
Programming experience with active idea contribution
Experience co-working with artists, workers in other sections
Experience in game/tool development in C++
Understanding of C++ design
Experience in tool development in languages other than C++
Experience/knowledge in graphics/AI with regard to game development
Experience in online game development
Experience using Jenkins for CI projects or automation.
応募資格/Conditions
ゲーム業界未経験者可
No games industry experience is required for this position.
応募書類について/Application Materials
履歴書(顔写真は必ず貼付のこと)
職務経歴書 (書式自由)
→ゲーム業界経験者は、過去のゲーム制作でのご自身の担当範囲詳細をご記載ください。
(お持ちであれば)プログラム言語にて作成されたものと、その説明書
Resume, including a recent photograph
A document explaining your work history, formatted at your discretion
If you have previous games industry experience, please include details about your duties and responsibilities.

エンジニア系
プラチナゲームズ株式会社
テクニカルディレクター

パイプラインプログラマー/Pipeline Programme・

業務内容/Work Responsibilities
自社製ゲームエンジンの制作
ワークフローやデータパイプラインの制作
DCCツール上での機能作成
社内で共通して使用される開発環境や、社内で開発されているそれぞれのプロジェクトにおいて、DCCツール上でのワークフローの改善や、作成されたデータをゲーム画面に出力するまでのデータフロー構築を行います。
アーティストや他のプログラマーと連携を取りながら、表現力の拡張や各種フローの改善を行っていくことが主な業務です。
Participating in developing our proprietary engine
Creating workflows and pipelinesWorkflow, pipeline creatoin
Creating features with DCC tools
Analyzing the internal development infrastructure and current projects and providing suggestions for improvement regarding workflows and the data implementation structure
Communicating with artists and other programmers to improve graphic fidelity and other pipeline issues
求める人材/The Ideal Candidate has…
アーティストの能力を最大限活かすことに貢献したいと思っている方
Maya、Houdiniといった3DのDCCツールにおいて専門的な知識や経験を有する方
新しい技術に興味があり、それらを実際に使っていくことが好きな方
The drive to help artists push the limits of their artistic potential
Specialized experience in 3D DCC tools, such as Maya or Houdini
An interest in researching and finding uses for new technology
必要なスキル・経験/Necessary Skills and Experience
プログラム言語を用いての実務経験、もしくは同水準のプログラム言語の知識
MayaやHoudiniといったDCCツールの使用経験、知識
Programming experience, or ability equivalent to such experience
Experience and knowledge with DCC tools such as Maya/Houdini
歓迎するスキル・経験/Desired Skills
C++言語でのゲームやツールの開発経験
C++言語以外でのツール等の開発経験
DirectX、OpenGLを用いたグラフィックス機能の開発経験、知識
シェーダー言語を用いた開発経験、知識
Experience in game/tool development in C++
Experience in tool development in languages other than C++
Experience using graphics applications such as DirectX/OpenGL
Experience developing shaders
応募資格/Conditions
ゲーム業界未経験者可
No games industry experience is required for this position
応募書類について/Application Materials
履歴書(顔写真は必ず貼付のこと)
職務経歴書 (書式自由)
→ゲーム業界経験者は、過去のゲーム制作におけるご自身の担当範囲詳細をご記載ください。
(お持ちであれば)プログラム言語にて作成されたものと、その説明書
Resume, including a recent photograph
A document explaining your work history, formatted at your discretion
Please go into detail about projects that you have lead or managed and the results you’ve achieved.

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