5CAは、世界中のクライアントに最高のCXを提供するという理念の元、1998年に設立されました。オランダに本社を置き、現在は25カ国に拠点展開しています。
また、5CAはリモートワークにおけるパイオニアでもあります。時代を先取りし、いち早くリモートで働ける環境を構築してきました。国際性豊かなメンバーがオフィスを超えて世界中のどこかからサービスを提供しています。
We love geeking out and gaming as much as you do. Join 5CA and help us continue building on the principle of Gamers Helping Gamers: connect with your fellow geeky agents, work comfortably from your own home, and discover what it is like to provide support for some of the most popular games in the world.
What will I do?
As a player support agent, your duties will include but not be limited to:
•Handling customer support (e-mail and live chat – no phone calls) by doing things like
o Help players with account issues (compromised accounts, updates, etc.)
o Resolve issues regarding refunds, purchases not going through, etc.
o Assist players resolve technical problems with the game
o Answer gameplay inquiries and helping sort out gameplay issues
•Check updates & newly released content for the game you’re supporting
•Take assigned training modules to help you improve even further in your job
•Attend your weekly meeting with a team of 10-15 fellow agents and your manager
In short, you will be responsible for helping players of this popular video game resolve their issues and continue enjoying the game that they love.
And don't worry - You will start your first week(s) at 5CA going through training with your fellow new agents, to make sure you are prepared for the challenges ahead. And, of course, you will be paid as if you were already working, during your training.
オンラインゲームに関する問い合わせ対応業務
(チャットやメールが中心で、電話対応業務はありません)
クライアントの代表として様々なゲームやジャンル、ゲーミングハードウェアブランドのプレイヤーや顧客に主にチャットでカスタマーサービスを提供します。
ゲームや製品に関する問題を解決するために、チャットやメールでゲーマーと連絡のやりとりをします。
【具体的には…】
・システム上のエラー、ハードの不具合等
・対応履歴入力
・社内でのWeb会議への参加
トラブルシューティングが中心です。
<在宅勤務の為、出勤予定はありません>
◆研修について
入社時にオンラインで専門のトレーニングを受講予定です。